Reklama
  • Wtorek, 12 stycznia (08:05)

    Premiery samochodowe 2016

Przed nami rok pełen gorących samochodowych nowości! Zobaczymy efektowne liftingi znanych już aut oraz nowe modele czołowych producentów.

Mini Clubman

Mini chyba zamarzyło o konkurowaniu z Golfem. Nowy Clubman awansował do… aut kompaktowych! Na dodatek ma nie pięcio-, ale sześciodrzwiowe nadwozie, ponieważ tylne drzwi są dwuskrzydłowe jak w samochodach dostawczych.

Reklama

Bagażnik ma 360 do 1250 l pojemności. To Mini jest z pewnością stylowe, choć nie każdy uzna je za praktyczne.

Hyundai Santa Fe

Duży, wygodny SUV z bardzo przestronnym wnętrzem oraz pojemnym bagażnikiem (585-1680 l) z podwójną podłogą i dodatkowymi schowkami. Wersja Grand ma jeszcze większą kabinę i bagażnik (634-1842 l).

Skoda Superb SportLine

Trzecia generacja Skody Superb, zaprezentowana jesienią na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, ma stylizację sportową. Jest więc czarne wykończenie grilla i obudów lusterek, a także przyciemnione boczne szyby i zawieszenie niższe o 1,5 cm.

W efektownym wnętrzu rzuca się w oczy trójramienna kierownica, mocniej wyprofilowane fotele i ozdobne elementy imitujące aluminium.

Volvo S90

Nowa generacja flagowej limuzyny ma niemal 5 m długości. Volvo nadało przednim LED-owym światłom S90 charakterystyczny kształt młota Thora. Wnętrze jest eleganckie i minimalistyczne.

Większość funkcji wywołamy za pomocą 9-calowego ekranu, stworzonego we współpracy z Apple. Niektórymi możemy sterować z telefonu dzięki rozwiązaniu Volvo On Call.

Peugeot 3008

Koncern znad Sekwany dokonał ciekawej transformacji kompaktowego modelu 3008. Auto stało się SUV-em, choć zachowało kompaktowe rozmiary.

Ta przemiana zjedna mu prawdopodobnie nowych fanów m.in. w Chinach, a auto ma szansę stać się poważnym konkurentem takich modeli jak Mazda CX-5 czy Volkswagen Tiguan.

Cieszy fakt, że w nowym 3008 będzie jeszcze więcej miejsca niż w poprzednim modelu.

Renault Megane

Odświeżony Megane (w salonach od marca 2016 r.), dzięki oryginalnym lampom prezentuje się odważnie i nowocześnie. Auto jest dłuższe od poprzednika o 6,4 cm, dzięki czemu na tylnym siedzeniu siedzi się wygodniej.

Wyróżnia się dobrym komfortem resorowania i dobrze się prowadzi. Możemy wybierać różne wzory zegarów w zależności od trybu jazdy (Neutral, Sport, Confort, Perso lub Eco). Co ciekawe, po ich aktywacji zmienia się również kolor podświetlenia kabiny!

Opel Insignia

O nowej generacji Insigni wiadomo na razie niewiele. Producent z pewnością upora się z kluczowym problemem wersji obecnej – nadmierną wagą.

Model drugiej generacji może być lżejszy nawet o ok. 200 kg. Dzięki węższym reflektorom i grillowi oraz niższej i dłuższej karoserii auto będzie robić wrażenie smuklejszego. Co ciekawe, na bazie nowej Insigni ma powstać… nowy SUV Opla!

To i Owo

Zobacz również

  • Kolejna nowość francuskiego koncernu wjechała do salonów! Tym razem mamy przed sobą godnego konkurenta takich aut, jak VW Golf GTI czy Kia cee’d GT. Szybki, dynamiczny 308 GT ma duży... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.